בהלה עולמית • "כארבעה מיליון בני אדם יידבקו בנגיף 'זיקה'"

    דוד לזר | צילום: ויקיפדיה No Comments on בהלה עולמית • "כארבעה מיליון בני אדם יידבקו בנגיף 'זיקה'"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אמש (חמישי) קיים ארגון הבריאות העולמי ישיבת חירום בעקבות ההתפשטות העוצמתית של הנגיף זיקה (ZIKA) שעל פי החשד גרם למומים קשים באלפי תינוקות באזורים ספציפים בעולם ובעיקר במדינות אמריקה הלטינית.

    בדברים שאמרה בז'נבה מנכ"לית ארגון הבריאות העולמי, מרגרט צ'אן, היא הבהירה כי היא מודאגת מאוד מהעובדה שהנגיף אותר עד כה ב23 מדינות בעולם, לדבריה, "בשנה שעברה המחלה אותרה במדינות אמריקה הלטינית שם היא התפשטה באופן פתאומי ועצום".

    כמו"כ, בארגון הבריאות העולמי מעריכים כי שלושה-ארבעה מיליון בני אדם יידבקו בנגיף 'זיקה', בכל רחבי העולם.

    מאוחר יותר הזמינה נשיאת ברזיל, דילמה רוסף, את מדינות אמריקה הלטינית והקריביים להצטרף אליה לדיון סביב השאלה, 'כיצד ניתן להכריע את וירוס הזיקה?', והכריזה מלחמה על היתוש שנושא אותו. רוסף צייצה בטוויטר: "נתמקד בייבוש כל בריכות המים העומדים שבהן היתושים מתרבים".

    יצוין, כי בחודשים האחרונים התגלו אלפי מקרים של הוירוס, שעלול לגרום למומים מולדים אצל ילדים במקרה שנשים בהריון נדבקות בו, והדבר מדאיג את המדינה כולה.

    האם יש דרך למנוע הדבקות בנגיף ההרסני? מתברר כי מדענים אמריקנים וקנדים כבר מפתחים חיסון לווירוס 'זיקה' וייתכן שיוכלו לספק אותו למקרי חירום עד סוף השנה.

    לדברי פרופ' גרי קובינגר מאוניברסיטת לאוואל שבקנדה, הם מקווים להגיע לשלב הניסויים בבני אדם עד ספטמבר, אם הרגולטורים יאשרו זאת, וחודש אחרי ניתן יהיה לייצר מלאי מוגבל של החיסון ובכך לסייע למנוע ממנו להגיע לעוד בני אדם.



    0 תגובות